نحوه مصرف کراتین - میزان و دوره مصرف

حوه مصرف کراتین - میزان و دوره مصرف

انواع کراتین به شرح زیر است : پرو کراتین ( کراتین منوهیدرات ) ، پرو کراتین ای 2( کراتین اتیل استر ) ، کراتین آ.ت.پ ، کراتین فسفاژن ، کراتین انسولین، کراتین ریبوز و کراتین خالص ...

بقیه در ادامه مطلب...

مقدار و نحوه مصرف کراتین : اصولاً جهت نتیجه گیری کامل و صحیح لازم است مصرف کراتین را به دو مرحله ی بارگیری و نگهدارنده تقسیم کرد . مدت مرحله بارگیری 5 روز است و مرحله نگهدارنده از روز ششم آغاز می شود. مقدار مصرف این ماده 15 گرم در مرحله بارگیری و 4 تا 8 گرم در مرحله نگهدارنده است.

وعده های مصرف کراتین در هنگام بارگیری به صورت زیر است:

1- نیم ساعت قبل از صبحانه

2- نیم ساعت قبل از ناهار

3- نیم ساعت قبل از تمرین

4- دقیقا پس از اتمام تمرین

مقدار مصرف:

 

دوره نگهداری :

در این دوره ما فقط 2 وعده در روز کراتین مصرف می کنیم :

1- نیم ساعت قبل از تمرین

2- دقیقا پس از اتمام تمرین

تذکر:

* توجه داشته باشید که در صورت هرگونه اختلال در مصرف کراتین در هنگام دوره ی نگهداری ، باید از اول شروع کنید .

* هنگام مصرف کراتین باید معده خالی باشد تا کراتین به خوبی جذب شود .

* ورزشکارانی که به بیماری های کلیوی دچار هستند باید با دستور پزشک از کراتین استفاده کنند چرا که کراتین ادرار آور است و ممکن است به کلیه فشار وارد کند .

* در هنگام مصرف کراتین مایعات را زیاد مصرف کنید .

* زمان مصرف کراتین باید پروتئین مصرفی بدن را بالا ببرید .

توصیه های مهم هنگام مصرف کراتین:اگر در مرحله نگهدارنده وقفه ای 5 روزه یا بیشتر ایجاد شود، باید مراحل بارگیری و نگهداری را مجدداً از اول شروع کنید برای کسب نتیجه ایده آل بهتر است حداقل 6 ماه کراتین را مصرف کنید. کراتین زمانی بهترین اثر را دارد که همراه مواده قندی مصرف شود. هنگام استفاده از کراتین آب و مایعات به مقدار زیاد بنوشید در کنار مصرف کراتین می توانید از مکملهای فولات، ویتامینهای B6 و B12 نیز استفاده نمایید.

با آرزوی سلامتی

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!