مقدمه بر آموزش بدنسازی

مقدمه بر آموزش بدنسازی

روشی نو در تمرینات بدنسازی توسط آرنولد شوارزنگر

روشی نو در تمرینات بدنسازی

روزی دوست قدیمی‌ام از من پرسید آیا تو قبلاً آرنولد شوارتزنگر نبودی؟

بقیه در ادامه مطلب...

البته دوستم به شوخی این حرف را زد و همه کسانی هم که در باشگاه بودند به این حرف خندیدند، اما من با این حرف در فکر فرو رفتم. گر چه من هنوز در باشگاه ورلد جیم در شهر سانتامونیکا به انجام تمرینات مشغول هستم و سعی می‌کنم که وضعیت بدنم را مثل سابق نگه دارم اما دیگر بدنم مثل سابق نیست.

بعد از برنده شدن عنوان آقای المپیای سال 1975 زندگی من به طور چشمگیری تغییر کرد و من خود را از مسابقات بازنشسته کردم. تا آن زمان تمرین‌های بدنسازی تمام زندگی مرا تحت شعاع قرار داده بود و آن تمام زندگی من شده بود. برای برنده شدن در مسابقات قهرمانی باید روزی چهار ساعت با وزنه‌های تمرین می‌کردم و روزمره خود برای رسیدن به قهرمانی با این برنامه‌ها تطبیق می‌دادم.

اما حالا همة این‌ها گذشته است، من همیشه در مبارزات پیروز بوده‌ام و در مسابقات به مرحله‌ای رسیده بودم که پیروزی برایم بسیار آسان و قابل پیش‌بینی شده بود. تصمیم گرفتم که به دنیای اطراف نگاهی کنم و چیز تازه‌ای برای مبارزه کردن پیدا کنم. حالا زندگی‌ام را از طریق هنرپیشگی و نویسندگی و تجارت تأمین می‌کنم. من خانه و زمین خرید و فروش می‌کنم. در دانشگاه‌ها کنفرانس می‌دهم. کتاب می‌نویسم. سمینار می‌گذارم، برای باشگاه ورلد جیم تبلیغ می‌کنم. در مصاحبه‌های رادیو و تلویزیون شرکت می‌کنم. فعالیت من احتیاج به ده‌ها هزار کیلومتر سفر به آسیا، اروپا، استرالیا، آفریقا و سایر نقاط دنیا دارد. با وجود این برنامة سنگین، خیلی از مردم فکر می‌کنند روزهای من از نظر ساعت طولانی‌تر از ساعت روز آنهاست و می‌توانم تمرین کنم و در وضعیت خوب بدنی باشم و آنها این وقت را ندارند.

آنها به من می‌گویند شما با دیگران فرق دارید و یک ورزشکار حرفه‌ای بدنسازی هستید. اما من فقط رئیس یک شرکت هستم و وقت ورزش کردن را ندارم.

من با آنها احساس همدردی می‌کنم ولی با این حرف آنها موافق نیستم. به خاطر دارم وقتی اولین کتاب من چاپ شد چه وضعیتی داشتم. من باید برای تبلیغ کتابم ماه‌ها به سفر می‌رفتم و اگر وقت اضافه‌ای پیدا می‌کردم در دفتر کارم به کارهای تجاری می‌پرداختم. من حتی وقت نزدیک شدن به باشگاه را هم نداشتم. وقتی هم که نمی‌توانستم تمرکز حواس داشته باشم. زمانی که سعی می‌کردم وزنه را بلند کنم ناگهان به این فکر می‌افتادم که چطور مشکلات تجاری خود را حل کنم.

بنابراین باید روشی را پیدا می‌کردم که بتوانم هم تمرینات بدنسازی و هم کار روزانه را انجام دهم بنابراین روشی از تمرینات را ابداع کردم که زندگی روزانه‌ام را به نحو احسن انجام می‌دهد. از وضعیت خوب بدنی نیز برخوردارم. این روش اساس برنامه‌ای را شکل می‌دهد که شما در این کتاب خواهید خواند. اگر این روش برای من مفید بوده، مطمئناً برای شما هم مفید خواهد بود.

راز پیشرفت کردن: << این مطلب متعلق است به وبسایت بابانوئل است >>

اجازه بدهید که با یک مثال منظورم را برای شما توضیح دهم.

اخیراً برای معامله‌ای تجاری باید به نیویورک می‌رفتم. بنابراین تمرینات خود را برای ساعت 6 بعد از ظهر در باشگاه میدسیتی تنظیم کردم. اما به محض اینکه شروع به تمرین کردم تلفنی به من شد که مرا به شرکت در جلسه‌ای که موضوع آن سفر به مناطق مختلف برای انجام تبلیغات بود دعوت می‌کرد.

آن شب جلسه به طول کشید و تا هنگام شام ادامه یافت. زمانی که به هتل برگشتم ساعت 11 شب بود. در تمام طول روز تمرین نکرده بودن و دیر وقت بود. می‌توانستم تلویزیون را روشن کنم و چند نامه بنویسم و یا به رختخواب بروم. اما من این کار را نکردم. بنا به قانونی که خودم گذاشته بودم باید هر روز کمی تمرین می‌کردم بنابراین تصمیم گرفتم تمرین را که از دست داده بودم انجام دهم.

ابتدا 10 دقیقه تمرینات کششی انجام دادم تا تمام عضلات و مفصل‌های بدنم را شل کنم. سپس بالا بردن پاها و دراز نشست را برای عضلات شکم، شنا با دست‌های باز برای سینه و بازوها، شنا با دست‌های نزدیک به هم برای شانه‌ها و مقداری حرکات شامل خم کردن زانو و پریدن برای پاها انجام دادم.

انجام این حرکات 20 دقیقه زمان برد. اما هنوز تمریناتم تمام نشده بود.

تمرینات قلبی ـ عروقی ـ تلمبه کردن خون در سیستم گردش خون و هوا به داخل شش‌ها از قسمت‌های خیلی مهم تمرینات من می‌باشد. معمولاً دویدن شرایط آئروبیک مرا افزایش می‌دهد، اما دیر وقت بود و خیابان‌ها هم یخ زده بود و لغزنده بودند. بنابراین به هال هتل رفتم و از پله‌های اضطراری هتل 10 بار به سرعت بالا و پایین رفتم. باور کنید این کار تمرین فوق‌العاده خوبی برای قلب و عروق می‌باشد. به اطاق خود بازگشتم و احساس خوبی داشتم. به حمام رفتم و بعد مانند بچه‌ای که راحت می‌خوابد به خواب رفتم.

حالا نوبت شماست:

تمرینات مقاومتی پیش رونده (کار کردن با وزنه) هنوز تمرینات اصلی مرا تشکیل می‌دهند، شما هم در صفحات آینده اطلاعات زیادی در این باره پیدا خواهید کرد. همچنین دربارة تمرینات نرمشی و قلب و عروق اطلاعاتی خواهید یافت چون اگر می‌خواهید واقعاً یک بدن سالم و مناسب داشته باشید باید این عملیات را انجام دهید.

همچنین امیدوارم که برای پیشرفت کردن تمرینات، هنر تمرین کردن در شرایطی که در سفر هستید و به وسایل و تجهیزات بدنسازی روزمره خود دسترسی ندارید، طرح‌هایی ارائه دهم.

با وجود همة گرفتاری‌ها، ما به مقدار کافی وقت و انرژی داریم که برای سالم و متناسب کردن بدن خود تخصیص بدهیم. داشتن بدن متناسب برای من و شما به همت و ارادة خودمان بستگی دارد و بدون آن امکان‌پذیر نیست. شما هر چقدر هم که کارتان زیاد باشد و مشغول باشید می‌توانید بدنی متناسب داشته باشید که من به شما آن را خواهم آموخت.

 

کلمات کلیدی : آموزش بدنسازی، بدنسازی، آموزش، پرورش اندام، اندام، پرورش، مقدمه بر آموزش بدنسازی
هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!