تندرستی

تندرستی

بخش اول :: قسمت اول :: تندرستی و بدنسازی

بخش اول

تندرستی و بدنسازی

تندرستی چیست؟

سلامتی جسم شامل رشد همه قابلیت‌های جسمی بدن است.

بقیه در ادامه مطلب...

برای مثال، هنگامی که متخصصین فیزیولوژی بدن وزنه‌برداران و بدنسازان را حدود 30 سال پیش مورد آزمایش قرار دادند دریافتند که این افراد دارای قدرت و رشد عضلانی فوق‌العاده‌ای هستند. اما بیشتر آنها فاقد استقامت در برابر آزمایش‌های قلب و عروق بودند. عضلات آنها در بهترین وضعیت قرار داشتند. اما وضعیت قلب و ریه‌شان چنین نبود.

در گذشته بعضی این عقیده را داشتند که بلند کردن وزنه باعث رشد نامتناسب می‌شود. اما بعداً تصمیم گرفتند که استانداردی که برای قسمت بالا و پایین بدن بود را ابداع کنند. اگر شما بدن یک دونده را هم آزمایش کنید متوجه خواهید شد که بدن او دارای تحمل زیاد است. اما در قسمت بالا تنه فاقد قدرت است. بدن چنین فردی نیز نامتناسب می‌باشد.

اما حالا همه چیز عوض شده است. در حال حاضر شما به ندرت می‌توانید وزنه‌بردار یا بدنسازی را پیدا کنید که تمرینات آئروبیک و دیگر تمریناتی که استقامت ورزشکار را زیاد می‌کند انجام ندهد، بخصوص شناگران تمرینات بسیار زیادی را برای افزایش قدرت و استقامت خود انجام می‌دهد که این تمرینات نتیجه هم می‌دهد. کلاً ورزشکار متناسب نه تنها دارای سلامتی و تندرستی است، بلکه در مسابقات بالاتر از رقبای خود نیز خواهد بود. من قبل از اینکه به ورزش بدنسازی بپردازم در مسابقات شنا شرکت می‌کردم و بازیکن فوتبال نیز بودم. بنابراین، نیاز داشتن به بدن سالم و تناسب را بخوبی می‌دانم. به این دلیل همیشه مقدار زیادی دویدن و حرکت‌های کششی را برای پیشرفت استقامت بدنم در هر جلسه از تمرینات انجام می‌دهم.

بدن متناسب کامل، به صورتی که من می‌بینم، دارای سه بخش است: << این مطلب متعلق است به وبسایت بابانوئل است >>

1) شرایط آئروبیک:

آئروبیک ورزشی است که اکسیژن زیادی را مصرف می‌کند. اکسیژن از طریق سیستم قلب و عروق، شش‌ها، قالب و سیستم گردش خون به عضلات می‌رسد. با ادامه و تکرار زیاد تمریناتی مانند دویدن، شنا کردن، طناب زدن، دوچرخه سواری و غیره این سیستم تقویت خواهد شد.

2) قابلیت انعطاف:

عضلات، تاندون‌ها و لیگامان‌ها برای مدتی امکان دارد کوتاه شوند و باعث محدود شدن حرکات گردند و بدن را در برابر کشش‌های ناگهانی مستعد صدمه دیدن کنند. اما ما می‌توانیم با تمرینات کششی و ورزشی یوگا از صدمه دیدن آنها جلوگیری کنیم.

3) شرایط عضلانی:

برای رشد و محکم شدن عضلات تنها یک راه وجود دارد، تمرینات مقاومتی. هنگامی که عضلات شما بر علیه مقاومت وارده بر آن عمل می‌کند، به مرور زمان عضلات به این سطح از مقاومت عادت می‌کنند. بهترین نوع انجام این کار استفاده از وزنه‌های تمرینی است.

بعد از همة این‌ها، وقتی که بدن به شکل مناسب در آمد باید یاد بگیریم چگونه از آن استفاده کنیم.

در این مرحله است که ورزش‌ها و فعالیت‌های ورزشی پیش می‌آید. اگر سیستم و شرایط بدنی اولیه لازم را برای انجام ورزش‌ها نداشته باشیم نمی‌توانیم بطور کامل از بازی‌هایی که احتیاج به بدن قوی و مناسب دارد استفاده کنیم.

مواد غذایی و نوع تغذیه همچنین یک عامل ضروری است. اگر تغذیه لازم را نداشته باشیم نباید از بدن خود انتظار عملکرد مناسب را داشته باشید. بنابراین یک قسمت مهم این کتاب شامل مطالبی است که به شما می‌آموزد چطور و چه چیزهایی بخورید تا حداکثر انرژی و تندرستی را بدست آورید.

 

کلمات کلیدی : آموزش بدنسازی، بدنسازی، آموزش، پرورش اندام، اندام، پرورش، تندرستی
هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!